רמז – עזרה ופתרונות

Spacewar!‎

כל מה שרצית לדעת על Spacewar!‎:
Spacewar! הוא אחד ממשחקי המחשב הדיגיטליים המוקדמים.
מפתחי המשחק היו סטיב ראסל, מרטין גרץ, וווין ויטאנן, שתיכננו את המשחק ב-1961 מתוך כוונה ליישם אותו על DEC‏-PDP-1, במכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס.
אחרי שאלן קוטוק השיג כמה שגרות סינוס וקוסינוס מ-DEC, ראסל החל לכתוב את קוד המשחק, ובפברואר 1962, ולאחר כ-200 שעות עבודה הושלמה כתיבת המשחק בגרסתו הראשונה.
תכונות נוספות פותחו בהמשך על ידי דן אדוארדס, פטר סמסון, וגרץ‏.
חידוש בשליטה על המשחק היה השימוש בג'ויסטיק.
בשנת 1971 הצמד נולאן בושנל וטד דאבני יצרו גרסת ארקייד מתופעלת במטבעות של המשחק "!Spacewar" וכינו אותו "Computer Space".
חברת Nutting Associates קנתה את המשחק, העסיקה את בושנל, וייצרה כ-1,500 מכונות Computer Space.
המשחק לא נחל הצלחה רבה, ככל הנראה משום שהיה מסורבל לתפעול.
המשחק היה מיועד לשתי שחקנים, כאשר כל שחקן שולט על ספינת חלל ומנסה להרוס את ספינתו של השני.
כוכב במרכז המסך מושך את שתי הספינות, ודרוש תמרון כדי להימנע מלפול אליו.
במקרה חירום, שחקן יכול להיכנס אל היפר-חלל, "שטח" נוסף במשחק מחוץ לשטח הרגיל, ולחזור במיקום אקראי על המסך.
שימוש מרובה בתכונה זו עלול לגרום להתפוצצות ספינת החלל.

נלקח מויקיפדיה

הגדרות נוספות הקשורות לSpacewar!‎:
קצרמר תוכנה
משחקי מחשב

Exit mobile version